Saturday, February 12, 2011

Tip Suami-isteri

Langkah Pertama Sebelum Bersama

Beberapa tip untuk panduan :

(1) Pastikan anda telah berikan "hint" atau isyarat untuk bersama awal-awal lagi. Wanita mengambil masa untuk berahi dan bersedia. Isyarat anda membantu wanita menaikkan nafsu.

(2) Pastikan cukup tidur dan rehat. Kesihatan amat penting untuk memastikan anda dapat memberi dan mendapat seks yang terbaik.

(3) Sebolehnya makan sejam sebelum melakukan seks. Jangan makan terlalu kenyang dan jangan makan pedas.

(4) Kebersihan amat penting sekali. Pastikan anda bersih terutama pada tempat yang anda mahukan. Anda bersih dan pasangan anda pun bersih. Wanita sepatutnya mencuci dengan pembersih khas bahagian bahagia anda itu. Lelaki pun perlu menggunakan pencuci sebegitu.

(5) Kekemasan tempat bersama adalah penting. Pastikan kemas, berbau bersih dan wangi tetapi tidak terlalu wangi dan bercahaya suram.

(6) Berus gigi anda dan dicadangkan membersihkan mulut dengan pencuci mulut kumuran.

(7) Pastikan tempat bersama mempunyai bantal dan selimut yang sesuai. Pastikan tempat seks anda bersih.

Seks adalah hubungan, lanjutan hubungan yang panjang. Seks yang terbaik adalah apabila ia dilakukan dengan sayang dan cinta.

INDEX

Kepuasan Seorang Wanita

Jika sebelum ini kita bermula dengan tip untuk bermula, kita cuba lihat kepuasan (orgasm) seorang wanita.

Pelbagai teori diutarakan untuk mencari daripada mana seorang wanita mencapai kepuasan. Jika bagi lelaki kepuasan dicapai hasil rangsangan kepada batangnya (penis) dan ianya memang nyata sekali,

Maka wanita bagaimana pula?

Teori awal yang sering diutarakan, bahawa orgasm seorang wanita terdiri daripada 2 bahagian. Kepuasan yang datang daripada kelentik (clitoris), kepuasan kecil sebelum mencapai kepuasan yang lebih besar, hasil kemasukan penis ke dalam vagina.

Perkara ini tidak disenangi oleh ramai wanita yang tidak mencapai kepuasan melalui kemasukan. Kajian yang seterusnya mengubah pendapat ini. Kajian Kinsey menyatakan hanya terdapat satu jenis kepuasan yang bermula daripada kelentik dan melibatkan kekejangan semua bahagian badan wanita.

Kajian klinikal membuktikan perkara ini dan pakar-pakar sexologist bersetuju, orgasm is an orgasm. Apabila seorang wanita puas wanita itu memang mencapai kepuasan. Ia bermula daripada simulasi kepada kelentik, berpunca daripadanya dan dinyatakan dengan tindak balas otot-otot didalam vigina dan kejang seluruh badan.

Walaupun kajian menyatakan kepuasan hanya satu, namun pelbagai maklum balas wanita menyatakan kepuasan yang dihasilkan hasil belaian kepada kelentik dan kawasan sekitarnya, lebih hebat lagi daripada kepuasan kemasukan batang ke dalam. Kepuasan dengan belaian ini dinyatakan sebagai pengalaman yang sensasi yang tinggi, manis dan bertalu-talu, manakala kepuasan dalam merupakan yang datang sekejap umpama letupan.

Orgasm seorang wanita hasil belaian pasangannya kemungkinan lebih hebat disebabkan simulasi adalah setempat dan dikawal dengan penuh sensitif. Kajian Masters dan Jonson melaporkan kekejangan yang lebih kuat dan degup jantung yang lebih tinggi semasa wanita puas tanpa kemasukan.

Kepuasan sewaktu kemasukan agak jarang bagi kebanyakan wanita. Ini disebabkan rangsangan kepada kelentik dilakukan secara, cara lalu. Ini pun bergantung kepada posisi pasangan. Kepuasan sewaktu kemasukkan berkurangan kerana rangsangan telah bertumpu kepada tempat lain, bukan kepada kelentik.

Jadi bagaimana langkah anda?

Pastikan sentuhan kepada kelentik adalah dengan lembut. Basahkan jejari anda sebelum menyentuh kelentik pasangan anda. Belai sekeliling kawasan kelentik dan ini termasuk celah paha dan paha. Buat belaian datang dan pergi antara kelentik, sekitarnya dan paha.

Jika vagina sudah mengeluarkan airnya, pastikan ia digunakan untuk membasahkan kelentik pasangan anda. Dengan lembut dan anda sensitif, perhatikan kehendaknya. Jangan berkasar, kelentik adalah bahagian yang sensitif.

Sewaktu, wanita mencapai climax, hentikan gerakan anda tetapi jangan sekali lepaskan jejari atau lidah anda. Biarkan sehingga anda dizinkan. Sewaktu orgasm, kelentik akan menjadi terlalu sensitif dan ini adalah menyakitkan. Anda perlu bersabar 2 atau 3 minit sebelum langkah seterusnya. Belai dan cium wanita anda. Nyatakan perasaan anda waktu itu.

Remember, the more she get the more she give. : )

Sewaktu bersama, Cari posisi yang memang kena dan kelainan bagi wanita anda. Cari posisi kemasukan yang memang boleh kena banyak kelentiknya.

Untuk pratik, anda sendiri tahu bagaimana. Dengan lembut dan lebih sensitif dan beri perhatian. The more she get the more she give.

INDEX

Kepuasan Seorang Wanita. Bertali-tali Atau Berturut-turut ?

Jika artikel sebelum ini membicarakan tentang dimana kepuasan seorang wanita, artikel kali ini pula mengenai kepuasan itu sendiri.

Banyak kekeliruan timbul, tentang bagaimana kepuasan wanita (orgasm) itu berlaku. Oleh kerana anzal (orgasm) itu datang dalam gelombang denyutan sehingga wanita itu sendiri tidak dapat membezakan antara kepuasan yang bertali-tali (multiple orgasm) ataupun yang berturut-turut (sequential orgasm).

Secara umum anzal yang datang secara bertali-tali adalah anzal yang datang berterusan antara satu sama lain. Wanita yang anzal sebegini seperti kelihatan tidak berada dibumi nyata dan lama untuk sedar.

Anzal yang berturut-turut pula adalah anzal atau orgasm yang datang antara satu sama lain dalam masa yang agak lama. mungkin seminit dua atau lebih. Wanita sebegini akan puas sekali dan sedar semula dan dengan tiba-tiba akan puas sekali lagi dalam minit yang kemudiannya.

Wanita yang mempunyai kepuasan bertali-tali sepenuhnya adalah jarang berlaku namun setiap wanita mampu untuk mempunyai anzal yang berturut-turut.

Ramai wanita mampu mendapat anzal yang lebih daripada sekali jika kelentitnya dibelai sebaiknya, malah mungkin dua tiga atau enam kepuasan sebelum wanita itu betul-betul puas. Berbanding dengan lelaki yang mampu puas sekali dalam masa pendek wanita mampu mendapat lebih daripada itu jika keadaan dan cara yang sesuai.

Wanita tidak perlu risau. Menurut kajian anzal yang sekali sudah cukup bagi 90 peratus wanita yang diselidik. Adalah satu perkara normal jika hanya mampu puas sekali sahaja dan jika mendapat lebih anggap ia sebagai bonus.

Ingin diingatkan, kelentit akan menjadi terlalu sensitif (geli) selepas wanita anzal dan ia boleh menyakitkan. Jika pasangan wanita berminat untuk memberikan lebih, jangan paksa dirinya. Mendapat lebih daripada satu kepuasan memerlukan keadaan yang sesuai dan wanita perlu dalam keadaan sedia. Tidak perlu paksa diri wanita itu. Jika wanita itu nyatakan sudah cukup maka berikan belaiankasih sayang dan cinta anda.


ps. Jika anda mempunyai tip yang baik dan sesuai untuk diskusi ini anda dijemput untuk menghantarnya. Tidak perlu lucah kerana diskusi ini untuk tujuan pendidikan. Sudah banyak ruang untuk perkongsian gambar dan cerita. Diskusi ini hanya mahu buat tumpuan kepada pendidikan dan amalan yang sesuai untuk kepuasan semua.

Uji pengetahuan seks anda

http://www.emode.com/emode/tests/god_switch.jsp
http://www.emode.com/emode/tests/sex_smart_switch.jsp
http://www.emode.com/jumpto?test=sexpersonalityogt
http://www.emode.com/jumpto?test=inshapeogt
http://www.emode.com/tests/turnonf/switch.jsp

Atau terus ke sambungan http://www.emode.com/

Sebaiknya anda mencuba semua ujian.

INDEX

Adakah G-Spot Wujud?

Bergantung kepada wanita, G-spot memang wujud dan boleh mendatangkan nikmat kepada mengetahuinya. G-spot diambil nama
daripada Ernst Grafenberg yang menemui kedudukan G-Spot ini.Anda wanita yang terangsang begitu hebat sekali, ada yang tidak
merasa apa-apa dan ada yang terasa seperti hendak buang air.


kedudukan g-spot dalam vagina untuk pembaca Malaysia boleh

G-Spot dikatakan berada pada kedudukan 2 ke 3 inci (5cm) dalam vagina, diantara tulang pubic dan cervix dan ia dirangsangkan dengan tekanan dan urutan jari. Untuk mencapai bahagian ini pastikan anda telah memotong pendek kuku anda dan membersihkan tangan dan jari anda sebersihnya. Anda tentu tidak mahu menyakiti bahagian yang anda akan masuki dengan penis anda.

Sebelum bermula pastikan cecair daripada rangsangan dan belaian sudah ada dan ini akan memudahkan jari dimasukkan untuk mencapai G-spot ini. Masukkan dengan perlahan jari anda sambil anda membelai pastikan dia leka agar tidak timbul rasa tidak selesa.

Anda sepatutnya merasa bahagian kasar atau rasa seperti span dalam jarak 2 ke 3 inci kemasukkan jari anda. Sebaik sahaja sampai ke bahagian ini tekan ke atas dengan jari anda. Pastikan kuku tidak digunakan. Jika anda tindak balas postif maka anda boleh gerakkan perlahan-lahan jari anda. Teruskan sehingga pasangan anda menyuruh anda berhenti.

Mencapai G-spot juga turut boleh dilakukan sambil merangsang kelentik. Sambil anda menjilat kelentit anda juga boleh masukkan jari anda mencapai G-spot. Sewaktu bersetubuh rangsangan G-spot boleh dicapai dengan meletakkan bantal yang selesa dibawah pinggul. Dengan keadaan vigina terangkat ke atas kemasukkan batang penis akan kena bahagian atas vigina dimana G-spot berada. Posisi dengan wanita diatas dan daripada belakang juga boleh mencapai G-spot ini.

INDEX

Lelaki Dan Seks.

- Lelaki yang normal boleh melakukan seks seekali atau lebih dalam sehari.

- Dalam rekod kajian FAHOM seorang lelaki melayu mampu melakukan seks sebanyak 9 kali dalam 24 jam.

- Sekali pancut benih lelaki boleh mengeluarkan lebih dari 100 juta sperma.

- Jika berlaku persenyawaan dari sperma yangg lemah, besar kemungkinan akan berlaku keguguran pada ibu-ibu ang hamil.

- Apabila usia meningkat, jumlah sperma yangg matang akan berkurangan

- Walaupun ada 100 juta sperma, namun hanya satu sperma sahaja boleh memasuk telur untuk dipersenyawakan menjadi benih.

- Lelaki akan merasa puas apabila memancutkaan air maninya,

- Wanita pula akan berasa puas apabila dapatt berasmara dalam tempoh yang lama

- Zakar adalah satu-satunya alat kelamin lellaki yang menyeronokan apabila melakukan hubungan seksual

- Seluruh tubuh wanita boleh menaikkan berahhi setiap lelaki iaitu dari tapak kaki hingga ke hujung rambut

- Merokok, dadah, alkohol, pil khayal dan meemakan ubat-ubatan yang berpanjangan boleh melemahkan syahwat dan mengurangkan air mani yang pekat.

Dipetik daripada Mingguan Wanita 19-25 Sept 2003 bil 1035
http://www.karangkraf.com/mingguanwanita muka surat 78

Tambahan daripada Belajar Seks

Kandungan air mani?

Dipetik : Sperm contain

Aboutania, ascorbic acid, blood-group antigens, calcium, chlorine, cholesterol, choline, citric acid, creatine, deoxyribonucleic acid (DNA),
fructose, glutathione, hyaluronidase, inositol, lactic acid, magnesium, nitrogen, phosphorus, potassium, purine, pyrimidine, pyruvic acid, sodium,
sorbitol, spermidine, spermine, urea, uric acid, vitamin b12 and zinc.

Nilai kelori sekitar 15 kalori.

Jadi kepada pertanyaan untuk menelan air mani?. Nilaikan kepada kemampuan pasangan anda memahami kandungan diatas. : )

Jika anda masih mahu pasangan anda menelan air mani anda, maka anda perlu juga membantu. Badan kita berbau dan rasa dengan apa yang kita
makan. Begitu juga dengan air mani.

Jadi janganlah makan petai, jering dan makanan daripada bahan tenusu pada hari anda inginkan air mani anda ditelan. Dicadangkan makan sayur-
sayuran segar dan buah-buahan.

Petua Tenaga Batin

Cara pernafasan menentukan prestasi. Ada amalan yang baik untuk dibiasakan agar kawalan nafas anda sentiasa baik dalam keadaan apa pun.

Tarik nafas dalam-dalam sehingga rasa penuh, tahan sekejap dan lepaskan secara perlahan-lahan. Pastikan nafas penuh ke dada tidak ke perut.
Ini bermakna sewaktu menarik nafas perut anda tidak langsung mengembang dan anda boleh pastikan ia, sewaktu menarik nafas dalam-dalam anda cuba kempiskan perut dan lepaskan perlahan-lahan.

INDEX

Bahagian-bahagian wanita untuk dicium

Antara tempat yang romantik dan mengairahkan untuk dicium.
Perlu cuba dan cari mana yang paling sensitif dan boleh
dijadikan tapak mula untuk menggoda.

- Belakang telinga (Boleh naik gairah terutama telinga
turut dihembus dengan perlahan)
- Hujung hidung (romantik)
- Belakang leher (romantik dan gairah)
- Dibawah lengan atas (romantik)
- Bahu disekitar lengkungan bahu (gairah)
- Tapak tangan (Mengejutkan)
- Pergelangan tangan sebelah dalam (mengejutkan)
- Dibawah dagu (steam habis)
- Kelopak mata (romantik)
- Buku lali sebelah atas (menggoda)
- Hujung jari (menggoda)
- Tulang belakang (menggoda)
- Belakang badan (menggoda)
- Perut (Geli tapi kena masa gairah)
- Belakang lutut (menggoda)

Setiap wanita adalah unik. Cari dan cuba dan jika
betul-betul sayang dan cinta, cium seluruh badan termasuk
tempat yang sulit.

Yang penting sebelum batang masuk sebaiknya cium dahi
tanda sayang.

Untuk lelaki, hmmm. Lebih kurang juga. Ada lelaki yang
lemah di telinga. Uji uji dan uji.

INDEX

Posisi Kamasutra - Duduk

Posisi Kamasutra Seks :: Duduk Amazon

Gaya kamasutra duduk amazon

Posisi duduk ini dipanggil posisi Amazon. Wanita akan duduk diatas paha lelaki secara menyamping dan memasukkan batang zakar ke dalam
faraj. Dalam kedudukan ini wanita adalah dalam kawalan sama ada melalui kemutan vagina sewaktu batang masuk atau keluar masuk batang ke dalam faraj.

Dengan merapatkan pahanya, cengkaman terhadap batang zakar akan menjadi semakin kuat dan rangsangan terhadap bibir faraj semakin tinggi.
Walau bagaimanapun gerakan yang dapat dilakukan adalah terbatas. Sambil duduk lelaki dapat melakukan rangsangan terhadap buah dada dan biji kelentik untuk meningkatkan kenikmatan. Posisi ini sesuai untuk lelaki yang cepat keluar air mani.

Posisi Kamasutra Seks :: Duduk Dewi

posisi kamasutra seks duduk dewi

Duduk dewi ini lembut dan sensual. Kedua pasangan dapat bercium dan saling meraba.

Wanita duduk diatas batang zakar dan melingkari pinggang pasangannya dengan kaki. Wanita juga dapat menggerakkan pinggulnya sehingga biji
keletik dan depan depan faraj memperolehi rangsangan yang tinggi. Posisi ini membolehkan kemasukkan yang dalam tetapi ia juga dapat manfaatkan kepada lelaki supaya lambat mengeluarkan mani.


Posisi Kamasutra Seks :: Duduk Gagak


posisi kamasutra duduk gagak

Lelaki akan duduk di atas kerusi, sementara pasangannya dengan setengah berdiri di lantai, mengangkangi lelaki dan mengendalikan sudut
dan dalamnya penetrasi. Dengan menggerakkan pinggulnya, si wanita dapat mengatur posisi kepala penis agar menyentuh bagian yang paling
disukainya.

Posisi ini memberikan gesekan yang baik pada dinding vagina dan rangsangan terhadap klitoris juga cukup tinggi. Posisi ini sangat sensual,
dan sentuhan kulit sangat terasa. Selain itu, juga nyaman bagi kedua pasangan. Penetrasi cukup dalam, dan gerakan dapat dilakukan dengan leluasa.

Posisi Kamasutra Seks :: Duduk seimbang

posisi kamasutra duduk seimbang

Sementara lelaki duduk, wanita kemudian melakukan kemasukan dengan duduk diatas paha lelaki sambil
membelakanginya.
Gerakan awal dapat dilakukan wanita dengan mengiringkan tubuhnya ke depan untuk memperoleh posisi yang selesa untuk menggerakkan tubuhnya selari dengan batang lelaki.

Lelaki dapat memberikan rangsangan pada buah dada pasangannya. Pada posisi yang sensual ini,
dapat mencapai keseimbangan antara kedua pasangan.

Kemasukan terjadi secara maksima dan memungkinkan gerakan menegak yang meluas. Orgasm wanita dapat dicapai dengan lebih cepat dengan rangsangan jari lelaki pada kelentitnya.

Posisi Kamasutra Seks :: Duduk kupu-kupu


Posisi Kamasutra Duduk Kupu-kupu

Kedudukan ini membutuhkan ransangan yang maksima. Dari posisi duduk di atas paha lelaki, Wanita akan melengkungkan tubuhnya ke belakang
dan menahannya dengan tangan, kemudian melunjurkan kakinya ke depan. Wanita sangat aktif, dan mengemut erat batang lelaki dengan farajnya. Bila kaki lelaki direnggangkan, kedua pasangan dapat melakukan gerakan berputar pada arah yang berlawanan, yang akan membangkitkan sensasi yang hebat.

Baik lelaki mahupun wanita dapat melihat wajah masing-masing, sehinggakan kenikmatan yang dihasilkan sangat intim bagi keduanya. Wanita
juga dapat menggunakan kakinya sebagai tumpuan untuk menaik-turunkan tubuhnya dalam gerakan naik turun di sepanjang batang lelaki.

Posisi Kamasutra Seks :: Duduk lebah

Posisi kamasutra duduk lebah

Wanita, dengan duduk diatas batang penis lelaki,bergerak secara menegak, sambil bertumpu pada tangan dan kakinya. Lelaki dapat membantu dengan mengangkat pinggul dan paha wanita.

Pada posisi ini, si wanita mengendalikan dalamnya kemasukan. Bahagian depan vagina, termasuk G-spot-nya mendapatkan rangsangan yang tinggi.

Bila wanita meletakkan lututnya di bawah, ia dapat membungkuk sehingga arah kemasukan dapat diatur. Agar lebih selesa, lelaku dapat bersandar pada dinding atau almari. Dengan demikian ia juga dapat melakukan rangsangan tambahan pada buah dada dan kelentit pasangannya.

Pastikan lelaki mengawal pergerakan wanita dengan baik agar batang tidak tertekan. Bahaya kerana ia boleh menyakitkan. Jika wanita semakin gairah cepat-cepat ubah polisi yang boleh dikawal.

Posisi Kamasutra Seks :: Duduk Lelaki Utama

Pisisi Kamasutra Duduk Lelaki Utama

Wanita duduk diatas kerusi, pada ketinggian yang sesuai, sementara lelaki berlutut di lantai dan melakukan kemasukan batang zakar.

Mulakan dengan perlahan kerana posisi ini memerlukan kawalan agar kemasukan tidak melecetkan bibir faraj wanita. Wanita akan memeluk pasangannya dengan melingkarkan kakinya di pinggul lelaki. Gerakan dan kemasukan akan cukup dalam, tetapi posisi ini cepat meletihkan kedua-dua pasangan.

INDEX

No comments:

Post a Comment